Witamy na naszym blogu finansowym!
Znajdziesz u nas wiele przydatnych informacji finansowych.

Archiwum kategorii: ◊ Banki ◊

• sobota, Kwiecień 15th, 2017

Planowanie budżetu firmy, to najważniejszy moment funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. z reguły robi się to pod koniec roku, kiedy większość inwestycji zostało już zakończonych. Analiza dotychczasowych wydatków, powinna skłonić nas do szukania oszczędności, w miejscach, których do tej pory nie braliśmy pod uwagę. A musimy zdawać sobie sprawę, ze każdy element naszej firmy, generuje jakieś koszty. Czasami będą to samochody służbowe ( być może bardziej opłaca się wymienić posiadana flotę na nową, skoro stare auta psuja się na każdym kroku? W takiej sytuacji, należy obliczyć roczne koszty, jakie ponieśliśmy na remont samochodów. Z pewnością dojdziemy do wniosku, ze tu należy szukać oszczędności.

Banki oferują bardzo atrakcyjne kredyty samochodowe dla swoich stałych klientów. Również dealerzy samochodowi, sa w stanie przygotować atrakcyjne oferty dla firm, które planują zakup całej flot.) Kolejnym obszarem szukania oszczędności, sa pracownicy. Może się okazać, ze mamy ich zbyt dużo. Ostatecznością powinno być zwolnienie pracownika, jednak spore oszczędności, przynosi czasem zmniejszenie etatu do połowy lub 3/4. Zawsze jednak musimy odpowiedzieć na pytanie, czy zmniejszenie ilości personelu, nie odbije się na jakości obsługi naszych kontrahentów. W takiej sytuacji, lepiej pozostawić obecną liczbę, ponieważ niezadowolony klient, szybo zmieni nasza firmę na inną. Nasza oszczędność, okaże się wówczas, zupełnie nietrafionym pomysłem, Zamiast zyskać, możemy przez to sporo stracić.

Kategoria: Banki
• wtorek, Luty 14th, 2017

Znane jest powiedzenie „Polak mądry po szkodzie”. Jeśli prowadzisz firmę, musisz być jednak odpowiedzialnym biznesmenem. Niezależnie od branży w jakiej działasz, powinieneś pomyśleć o ubezpieczeniu swojego firmowego majątku. W każdym mieście, znajdziesz wiele Towarzystw Ubezpieczeniowych, które z radością powitają cię w gronie swoich klientów. Zanim podejmiesz jednak decyzje o wyborze polisy, spotkaj się z kilkoma przedstawicielami, aby wybrać najkorzystniejsza ofertę.

Postaraj się, aby zawierała ona opcję wypłaty odszkodowania na wypadek pożaru, zalania, powodzi, wybuchu. Jeśli jesteś usługodawcą, przyda ci się również polisa odpowiedzialności cywilnej na wypadek szkód wyrządzonych w mieniu, lub szkód wyrządzonych ludziom (zatrucia pokarmowe w restauracjach). Koszt takiej polisy, zależy od wartości majątku, jaki posiadasz, a w przypadku ubezpieczenia oc, od sumy ubezpieczenia, jaka wybierzesz. Najlepsze oferty i zniżki, uzyskasz w firmie, w której wykupisz kompleksowe ubezpieczenia.

Kategoria: Banki
• niedziela, Luty 12th, 2017

Każdy przedsiębiorca boryka się z problemami, które w większości wynikają z zatorów płatniczych. Jedna firma, jest winna drugiej firmie pieniądze i w krótkim czasie, koło się zamyka. Niestety często prowadzi to do kłopotów finansowych, nie tylko z kontrahentami, ale również w relacjach z naszym bankiem. W takich sytuacjach, pod żadnym pozorem nie unikaj kontaktów z jego przedstawicielami. Jeśli zalegasz z płatnościami jednej raty kredytu, najlepiej uprzedź ich krok i sam zgłoś się do placówki, w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Poproś o prolongatę w płatnościach, przedstaw dokumenty, które potwierdzą twoja wersję. Większość banków, bez problemu godzi się na takie warunki.

Wręcz zachęcają klientów, aby w takich sytuacjach, zawieszali płatność raty kapitałowej na kilka miesięcy. To lepsze rozwiązanie, od działań windykacyjnych, zarówno dla banków, jak i przedsiębiorców. Dzięki temu unikniesz dodatkowych kosztów, niepotrzebnych odsetek, a przede wszystkim egzekucji komorniczej. Generalnie problemy finansowe w firmie nie należą do rzeczy przyjemnych, jeżeli firma bankrutuje to wówczas wiele osób traci pracę, a właściciel zazwyczaj oprócz tego że nie zarabia to jeszcze dokłada wręcz do interesu. Jest to sytuacja dość kłopotliwa a co za tym idzie warto za wszelką cenę jej unikać.

Kategoria: Banki
• wtorek, Luty 07th, 2017

W sytuacji pojawienia się problemów finansowych w firmie, wielu pracodawców opóźnia się z wypłata wynagrodzeń dla pracowników. Nierzadko też wypłacają pensje na raty. Zapominają jednak, ze wypłata wynagrodzenia, zgodnie z ustalonym w umowie terminem, to podstawowy obowiązek każdego Pracodawcy. Zatrudnione osoby w takich sytuacjach, maja pełne prawo do wypowiedzenia umowy o prace, bez zachowania okresu wypowiedzenie, z powodu ciężkiego naruszenia przepisów Kodeksu Pracy przez firmę. Takie działanie nie wróży nic dobrego. Wręcz przeciwnie.

Pracownik, który nie dostaje wynagrodzenia, lub otrzymuje je z opóźnieniem, może też skierować skargę do Państwowej Inspekcji Pracy. To organ, który stoi na straży przestrzegania przepisów Prawa Pracy, przez przedsiębiorców. Grzywna dla takiego pracodawcy, jest z reguły bardzo wysoka. Należy o tym pamiętać w sytuacji, kiedy przyjdzie nam do głowy, aby nie wypłacać pensji pracownikom. Lepiej, jeśli ponegocjujesz z bankiem i zawiesisz płatność kredytu.

Kategoria: Banki
• sobota, Luty 04th, 2017

W każdym biznesie, musimy przede wszystkim postawić na jakość obsługi klienta. Niezależnie od branży, przedsiębiorca powinien zdać sobie sprawę, ze dzięki klientom, utrzymuje się na rynku. Dlatego, nigdy chyba nie stracą na wartości powiedzenia typu: „klient ma zawsze rację”, „Klient nasz Pan”, czy „Klient jest najważniejszy”. W gruncie rzeczy tak właśnie jest. W branżach, gdzie mamy do czynienia z bezpośrednia obsługa klienta, rzadko zatrudniane sa osoby wybuchowe, o niespokojnym usposobieniu. One nigdy nie przyczynia się do wykreowania dobrego wizerunku naszej firmy.

Na stanowiskach obsługi, powinno się zatrudniać osoby, które przede wszystkim maja dużo cierpliwości i takie, które w każdej sytuacji zachowają spokój i opanowanie. Pracownik, który będzie kłócił się z klientem, udowadniając mu swoje racje, nie będzie nasza wizytówką. Wręcz przeciwnie, swoim zachowaniem prawdopodobnie przyczyni się do tego, że po takiej kłótni stracimy klienta na zawsze. Zdarzają się oczywiście sytuacje, w których klient nie ma racji (na przykład w restauracjach). Doświadczony i profesjonalny kelner, potrafi jednak przeprosić i zbudować atmosferę, która sprawi, że mimo wcześniejszego niezadowolenia, klient poczuje się jak Pan sytuacji. I wróci do nas na pewno. Istotną rolę w funkcjonowaniu firmy, spełniają pracownicy. Powinniśmy im zapewnić nie tylko odpowiednie narzędzia i warunki do pracy, ale także profesjonalne szkolenia. Inwestycja w ludzi zawsze jest opłacalna i korzystna dla obu stron.

Kategoria: Banki